Centre de ressources
-
La Minute de Bonhomme - Sous pression
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 20 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme Carnaval prend sa pression artérielle à la pharmacie
-
La Minute de Bonhomme - Vent de changement?
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 20 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme Carnaval magasine des vêtements.
-
La Minute de Bonhomme - Mal en point
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 20 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme a un rhume et va à la pharmacie
-
La Minute de Bonhomme - Les joies du vedettariat!
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 20 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme Carnaval paye à la caisse du supermarché
-
La Minute de Bonhomme - Soif d'apprentissage
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 20 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme visite une bibliothèque
-
La Minute de Bonhomme - 59 ans et toutes mes dents
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 20 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme Carnaval va chez le dentiste
-
La Minute de Bonhomme - Examen de routine
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 20 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme Carnaval se prépare à un examwn médical.
-
La minute de Bonhomme - À l'étroit
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 20 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme Carnaval se sent à l'étroit à l'école.
-
La Minute de Bonhomme - Aléas du premier jour
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 20 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme Carnaval cherche sa classe.
-
La Minute de Bonhomme - Le Palais
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 22 hours agoEducation Level(s): École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme Carnaval se cherche une résidence avec une courtière
-
La Minute de Bonhomme - Jamais assez!
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 23 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Courte vidéo dans laquelle on voit Bonhomme acheter de la crème glacée à l'épicerie
-
La Minute de Bonhomme - Le secret du vainqueur
Français, Expression orale et écoute Certains droits réservés 23 hours agoEducation Level(s): École primaire (1er cycle), Maternelle, 1re année, 2e année, 3e année, École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Français de base Immersion
Bonhomme Carnaval se commande une "slush" dans un dépanneur pour se donner des forces et gagner une partie de baby-foot.
-
Ask Me Anything: Technology in the FSL classroom
French, Trades and Technology I don't see any of these 1 day agoEducation Level(s): All Levels
Program(s): Undefined
This video shows the final webinar in an online series of Ask me Anything discussions between in-service FSL teachers and experts and FSL teacher candidates from two Ontario Faculties of Education. This webinar series is a pilot project inspired by data collected in a larger three-year project called "FSL Teacher Recruitment and Retention" led by principal investigators Dr. Stephanie Arnott and Dr. Marie-Emilie Masson at the University of Ottawa and Dr. Gail Prasad and Dr. Muriel Peguret at Glendon.
-
Ask Me Anything: Core French
Education, French I don't see any of these 1 day agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Core French
This is the second session in an online webinar series launched in response to data collected in a larger 3-year study on FSL Recruitment and Retention conducted by Dr. Stephanie Arnott and Dr. Mimi Masson at the University of Ottawa and Dr. Muriel Peguret and Dr. Gail Prasad at York University. This panel features 2 in-service FSL teachers and teacher candidates following a question-and-answer formation of bilingual discussion.
-
Apprentissage inspiré de la terre Rapport d’étude de cas : comment intégrer une philosophie autochtone à l’enseignement?
Education, Health and Physical Education Creative Commons BY-NC-ND 1 day agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Undefined
This report discusses a land-inspired program that takes a pan-Indigenous approach for indoor and outdoor learning, directed toward youth in the Kootenay region of British Columbia. Note aux enseignants et aux administrateurs -- Sommaire -- Contexte actuel de l’éducation autochtone au Canada -- Étude de cas : H’a H’a Tumxulaux Outdoor Education Program -- Incidences de l’apprentissage inspiré de la terre : l’exemple du Kootenay-Columbia Learning Centre -- Conclusion : recommandations pour reproduire le program
-
Anti-Racist Art Lessons
Arts & Humanities Copyright Restricted 1 day agoEducation Level(s): All Levels
Program(s): Undefined
This section has lesson plans for various school levels on lessons through an anti-racist lens. "This is an amazing website with resources for Arts Education. All of the resources such as posters, lesson plans, podcasts, information about cultural appropriate is through an anti-racist lens. Many of the strategies and resources shared are cross curricular and can be used for all grades."
-
Angela Davis : "Pour détruire les racines du racisme il faut renverser tout le système capitaliste"
Interdisciplinary Studies Copyright Restricted 1 day agoEducation Level(s): All Levels, Adult & Continuing Education
Program(s): Extended Immersion
Angela Davis gave an interview in French with Jean Mantalbetti, for the show "Après-midi de France Culture" in 1975. En mai 1975, Angela Davis donnait un entretien dans le cadre des "Après-midi de France Culture". Jean Montalbetti recevait la militante de passage à Paris. Elle avait été emprisonnée quelques années plus tôt et évoquait ses combats présents.
-
Ain't I a woman ? / Ne suis-je pas une femme ?
Interdisciplinary Studies, Cultural Studies I don't see any of these 1 day agoEducation Level(s): All Levels, Adult & Continuing Education
Program(s): Extended Immersion
Francais Discours prononcé en 1851,à la Women's Convention de Akron, Ohio, USA. English This brochure offers two different transcripts of Sojourner Truth’s “Ain’t I a Woman” speech, translated from English to French. The first is by a white woman (Frances Dana Gage) who embellished her transcript of the speech with a southern-style American dialect. Gage was the organizer of the Women’s Rights convention where Sojourner spoke. The transcript of the second speech was reported by Marcus Robinson in the Anti-Slavery Bugle newspaper. Robinson was a Black man who worked with Sojourner Truth.
-
Activité interactive sur les fruits tropicaux (accompagnement de ressource)
French Creative Commons BY 1 day agoEducation Level(s): Lower Primary, Grade 3, Upper Primary, Grade 4, Grade 5, Grade 6
Program(s): Core French Extended Immersion
Pour accompagner la ressource créée par Taciana de Lira e Silva intitulée LES FRUITS TROPICAUX – TROPICAL FRUIT – GRADES 3 – 6 IMMERSION, AND GRADES 6 – 8 CORE FRENCH et présente ici https://camerisefsl.ca/resources/les-fruits-tropicaux-tropical-fruit-grades-3-6-immersion-and-grades-6-8-core-french/, j'ai créé une petite activité interactive en utilisant H5P. Celle-ci permet de mener une démarche réflexive et faire naître les discussions sur ce qu'on appelle des "fruits exotiques" en fonction de son expérience, ses origines, son lieu de vie.
-
ACCESSING OPPORTUNITY / A study on challenges in French-as-a-second-language education teacher supply and demand in Canada.
French, Support Resources Copyright Restricted 1 day agoEducation Level(s): Lower Primary, Kindergarten, Grade 1, Grade 2, Grade 3, Upper Primary, Grade 4, Grade 5, Grade 6, Middle School, Grade 7, Grade 8, Grade 9, High School, Grade 10, Grade 11, Grade 12
Program(s): Core French Extended Immersion
One of the main responsibilities of the Commissioner of Official Languages of Canada (the Commissioner) is to promote linguistic duality in Canadian society.
-
À propos de la convention relative aux droits de l'enfant - UNICEF
French, Social Sciences I don't see any of these 1 day agoEducation Level(s): All Levels
Program(s): Core French Extended Immersion
Cette page web décrit La convention relative aux droits de l'enfant, un traité qui reconnaît les droits des enfants. Les ressources incluent une vidéo qui décrit la convention, et une excellente affiche avec un langage adapté aux enfants. Cette affiche est un très bon point de départ pour discuter des droits de l'enfants.
-
52 Livres pour denoncer le racisme / Bibliographie du Centre national de la littérature pour la jeunesse
French, Social Sciences Copyright Restricted 1 day agoEducation Level(s): All Levels, Adult & Continuing Education
Program(s): Core French Extended Immersion
Depuis 1966, le 21 mars a été proclamé par l'Assemblée générale des Nations Unies, « Journée internationale pour l'élimination de la discrimination raciale ». Dans cette perspective, cette bibliographie propose une sélection d’ouvrages, majoritairement récents, qui, d’une manière ou d’une autre, dénoncent le racisme. Includes age recommendations. Le racisme Des livres contre le racism -- Amitiés, amours... et obstacles -- Immigration, exil Ils viennent d’« ailleurs » -- Intégration scolaire... ou pas -- Autres cultures
-
2009 État de l'apprentissage chez les Autochtones au Canada : Une approche holistique de l'évaluation de la réussite
Other Copyright Restricted 1 day agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Undefined
Le rapport État de l’apprenssage chez les Autochtones au Canada : Une approche holistique de l’évaluation de la réussite est la première proposition en ce sens et s’appuie sur une approche novatrice pour mesurer l’apprentissage chez les Autochtones au Canada. Sommaire -- Introduction -- Chapitre 1: Une approche holistique de l'évaluation de l'apprentissage -- Chapitre 2: Sources et domaines du savoir -- Chapitre 3: Le parcours de l'apprenssage tout au long de la vie -- Chapitre 4: Conclusions et orientaons futures -- Indicateur du bien-être de la communauté
-
(modification) Café francophone
French Creative Commons BY-NC-SA 1 day agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Undefined
Ressource inspirée et modifiée de l'original : https://camerisefsl.ca/resources/cafe-francophone/ Veuillez consulter l'original pour les notes d'animation. Cette ressource contient des modifications pour les activités suivantes : Café Francophone Worksheet et Astronaute. Il faut copier chaque Google Jamboard avant d'utiliser.
-
FSL 4-6 resources from ARPDC
Français, Langue, grammaire, vocabulaire Creative Commons BY-NC-SA (Attribution - Non commercial - Partage dans les mêmes conditions) 2 days agoEducation Level(s): École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année
Program(s): Français de base
From the website: This site is designed to support Grades 4 - 6 French as a Second Language Teachers across the province. We hope it provides a helpful starting point for teachers new to FSL and provides enrichment for FSL teachers seeking new ideas.
Teachers from across our region have generously contributed favourite go-to sites, lesson ideas and resources that they use with their students. We have done our best to share quality materials, websites and resources, but the lesson ideas have not all been vetted.
-
What does research show about the benefits of language learning?
Support Resources, Career Development I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): All Levels
Program(s): Undefined
Studies on the benefits of language learning are numerous. Two graduate students from Stanford University highlight three areas of research most relevant to school administrators, policy makers and parents in order to provide answers to frequently asked questions about the positive impact of second language learning. In this age of accountability in education, policymakers and administrators, as well as parents, are increasingly demanding to know what research studies show regarding the benefits of language learning.
-
Welcoming ELL into FSL Programs
French I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): Lower Primary, Kindergarten, Grade 1, Grade 2, Grade 3, Upper Primary, Grade 4, Grade 5, Grade 6, Middle School, Grade 7, Grade 8, Grade 9, High School, Grade 10, Grade 11, Grade 12
Program(s): Core French Extended Immersion
The speaker talks about research studies related to ELL students in FSL and shares research evidence (p. 8 of the document) that supports the participation of ELL students in FSL studies. Podcast duration 12:15, and companion book. See also: https://transformingfsl.ca/wp-content/uploads/2017/03/Welcoming-English-Language-Learners-into-French-as-a-Second-Language-Programs-Presentation-1.pdf
-
Voila Learning Mathematics
Mathematics & Statistics I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Immersion
A descriptive list of math online resources and direct links for FSL students across Canada in grades K-12, as adapted by the British Columbia curriculum. Allows for differentiation in learning. According to the British Columbian curriculum, “Students learn by attaching meaning to what they do and need to construct their own meaning of mathematics. This meaning is best developed when learners encounter mathematical experiences that proceed from the simple to the complex and from the concrete to the abstract.
-
Vocabulaire, les professions
Social Sciences I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): Upper Primary, Grade 4, Middle School, Grade 7
Program(s): Core French Immersion
The video presents people singing about different professions, in the masculine and feminine. It also explains how to pronounce the end of the feminine and masculine words. Learning is connected to real world experiences. Students can also talk about professions that are considered mainly for men or women, how they have evolved overtime, and how they differ across the world.Keywords: masculine, feminine, professions. Type of activities: grammar feminine and masculine, vocabulary practice (written tutorial for all the activities).
-
Vocabulaire : les loisirs
French, Sociology I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Undefined
Four activities/exercises which encourage students to learn basic vocabulary associated with different past times/hobbies (cycling, running, swimming, chess, music, reading..). Allows students to read and listen to the instructions for each activity in French. Activities are varied and interactive (drag and drop, click on the appropriate answer, rearrange the words to form a logical sentence, crossword puzzle etc.). The activities are auto-corrected. The photos appear authentic and are of diverse peoples from around the world including the francophone parts of the world.
-
Vers une littératie numérique pour l’enseignement et l’apprentissage des langues / Digital literacy for the teaching and learning of languages
French I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Undefined
E-lang provides language teachers with educational resources that promote the use of "tasks anchored in real life" in a didactic approach that takes social interactions fully into account. E-lang ultimately benefits learners to make them competent and autonomous language users and citizen actors of the web.
-
Understanding Learning Disabilities
Education, Social Sciences I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): All Levels
Program(s): Undefined
This website explains how learning disabilities may impact a student's learning in a classroom setting. It divides specific impairments into a chart to understand how cognitive processes are affected. Also, there is specific information regarding how LDs may impact students at an elementary school, high school, and post-secondary level.
-
Trousse RÉL Camerise pour le niveau élémentaire et secondaire
Education, French I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Undefined
L’équipe Camerise met à la disposition des enseignant.es aux niveaux M-12 une trousse à outils pour les accompagner dans les 6 étapes du parcours RÉL Camerise pour le niveau élémentaire et secondaire. Notre équipe est immensément redevable à l’équipe de la FabriqueREL et à son travail autour du parcours du “Parcours de création d’une REL en 6 étapes” utilisé sous CC BY. La démarche de la FabriqueREL a été l’inspiration pour ce dérivé plus particulièrement adapté au contexte de l’enseignement aux niveaux M-12.
-
Toronto District School Board French as a Second Language Program Review: Developmental Evaluation
Education, French I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Undefined
C’est un document utile qui couvre plusieurs mots clés qu’on recherche. Toutefois, les mots sont partout le document. L’offre et la demande des enseignants du FLS et le recrutement se trouvent sur la page 31 ; le développement professionnel (et un peu d’insécurité linguistique) se trouve sur les pages 71 à 75, les pratiques inclusives (66 à 71), les données démographiques des élèves, les acquis d’apprentissage et la rétention dans les programmes FLS (79 à 101).
-
The Unleading Project
Support Resources, Career Development I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): All Levels
Program(s): Undefined
An amazing podcast of particular interest to FSL teachers and other FSL stakeholders. The author redefines leadership in a way that opens new doors. I particularly like the concept of Community Centered Leadership. Taken in a FSL context and through a hub like Camerise these ideas can help us advocate for social justice in FSL in Canada.
-
The Problems with French Immersion
French, Support Resources I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): All Levels
Program(s): Core French Extended Immersion
Proponents of French immersion say that students enrolled in the program see benefits throughout their lifetime. Yet, as demand for the program grows, the number of graduates don't reflect that trend. The Agenda ponders the pitfalls of the province's French immersion education system. Participants are debating on the question asked by Steve Paikin : What is working and what is not working (in French Immersion)?
-
the Mehrit Centre - Self-Regulation Resources for Educators
Education, Health and Physical Education I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): All Levels
Program(s): Core French Extended Immersion
This website provides a wealth of information and resources on self-regulation for educators. Many resources are available in French by clicking the "resources" tab and then clicking on "resource library."
-
Texts in French Featuring BIPOC For French as a Second Language Classes
Arts & Humanities, French I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): All Levels, Adult & Continuing Education
Program(s): Core French Extended Immersion
We hope this slideshow will help you find texts that you can use in French as Second Language classrooms that feature BIPOC doing ordinary & extraordinary things, as well as texts that help in addressing colonialism, racism, and other oppressions. Accessibility Tips -- Music Videos Featuring BIPOC -- Colonialism/anti-colonialism/Environment/Migration -- Racism/Anti-Racism/Feminism/Movements/Experiences with Migration -- Featuring and Celebrating BIPOC -- Resource Websites Book Catalogues Book Suggestions
-
Template Copyrights request - Modèle demandes droits d'auteur
Support Resources, Open Education Creative Commons BY-NC-SA 2 days agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Undefined
If you are willing to ask permission to use a resource that is under Copyrights, you can use this template to send a request to the copyrights holders. Si vous souhaitez demander la permission pour utiliser une ressource soumise à des Copyrights, voici une modèle de demande à envoyer aux détenteurs des droits d'auteurs.
-
Teaching Students with Disabilities
Education, Support Resources Creative Commons BY-NC 2 days agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Undefined
This resource provides information and strategies to support students with disabilities at the post-secondary level. These include 1) types of disabilities, 2) access to resources, 3) confidentiality, stigma, and disclosure, and 4) teaching for inclusion.
-
Teaching Crowds LEARNING AND SOCIAL MEDIA
Arts & Humanities, Business & Communications Some Rights Reserved 2 days agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Core French Extended Immersion
Social media have enormous potential value for learning, formal and informal. Our task is to find ways to make them work for us. This book presents our speculations on the implications of the changes shaped by the ever-increasing use of social media in distance learning and the various shifts that may or should occur across educational systems as a result.
-
Supporting Students with Special Education Needs in French As A Second Language. A PARENT GUIDE
Support Resources, Career Development I don't see any of these 2 days agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Undefined
This guide has been developed as a way to help reassure parents that support is available so that all children can be successful in French as a Second Language (FSL) environments. This guide will help parents: become involved in their children's education, monitor their children's progress, and become advocates for them.
-
La perspective
Arts et sciences humaines, Arts plastiques Utilisation à des fins éducatives 4 days agoEducation Level(s): École primaire (2e cycle), 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année
Program(s): Immersion
Un Powerpoint qui montre aux élèves comment dessiner des formes géométriques en utilisant la perspective.
Élément joint Taille Powerpoint - perspectives - formes géométriques - 6e.pdf (734.07 KB) 734.07 KB -
Scénarisation pédagogique
Education, French Creative Commons BY-NC-SA 5 days agoEducation Level(s): All Levels, Postsecondary College, Postsecondary Undergraduate, Postsecondary Graduate, Adult & Continuing Education
Program(s): Undefined
This wikipedia entry explains and gives definitions of various ways to conceptualize pedagogical and instructional design.
-
Apprendre les directions
Arts et sciences humaines, Français Creative Commons BY (Attribution) 6 days agoEducation Level(s): École primaire (2e cycle), 4e année, 5e année, 6e année, École secondaire (1er cycle), 7e année, 8e année, 9e année
Program(s): Approches du CECRL Français de base
Cette unité peut s’adapter à différents niveaux scolaires (CEFR A1-A2).
En pratiquant, les élèves comprendront et utiliseront des expressions familières pour des besoins immédiats. Ils pourront communiquer en posant des questions simples et directes et répondre à celles-ci.
Elle s’insère dans le programme cadre du curriculum de l’Ontario à partir de la 5e année.
Élément joint Taille Apprendre les directions - Camerise_0.pdf (1 MB) 1 MB -
Monolingue, bilingue, plurilingue?
French, Social Sciences Educational Use 1 week agoEducation Level(s): Adult & Continuing Education
Program(s): Undefined
Vidéo qui explique la différence entre monolingue, bilingue et plurilingue.
-
La pénurie touche aussi l'enseignement du français langue seconde
Education, French Copyright Restricted 1 week agoEducation Level(s): Undefined
Program(s): Core French Extended Immersion
Un article qui examine les causes de la pénurie d'enseignants de français langue seconde au Canada.
-
Le Français Sans Frontières: Teaching Core French to a Diverse Classroom in Windsor
Education, French Copyright Restricted 1 week agoEducation Level(s): All Levels
Program(s): Core French Extended Immersion
Learning French as a second language through hands-on activity in a grade 4 classroom. This is an article about an example of hands-on learning in a grade four classroom in Windsor Ontario.
-
Le chemin rouge
French, Interdisciplinary Studies I don't see any of these 1 week agoEducation Level(s): All Levels, Adult & Continuing Education
Program(s): Extended Immersion
Ce film a été réalisé par Thérèse Ottawa, cinéaste à l'occasion du concours Tremplin NIKANIK, destiné aux cinéastes francophones des Premières Nations du Québec. Ce court métrage documentaire nous amène au coeur d'un véritable pow-wow traditionnel. En suivant le parcours de Tony Chachai, jeune Autochtone en quête d’identité, la cinéaste originaire de Manawan se penche sur la culture, le passé et la transmission du savoir et des connaissances au sein des membres d’une communauté atikamekw.
-
Le Centre franco / Centre franco-ontarien de ressources pédagogiques
Interdisciplinary Studies I don't see any of these 1 week agoEducation Level(s): All Levels
Program(s): Undefined
The CFORP is an organization that supports in a multitude of ways the French language education in Ontario through teaching and learning resource development as well as through professional development for educators or teachers in training, providing information on becoming a qualified teacher in Ontario, and bringing together educational experts and specialists around technological projects such as forma pro for continuing education, or numeric, a service providing access to thousands of online pedagogical tools and resources.